Tuesday, December 9, 2008

How to lose friends and alienate people

Imi pare rau daca ii voi dezamagi pe cei care se asteptau la o cronica a filmului cu acelasi nume. Am vazul filmul recent, dar acest articol nu are nimic de-a face cu filmul. Doar mi-am permis sa ii imprumut titlul pentru ca mi se pare foarte potrivit pentru a ilustra ideea pe care vreau sa o expun mai jos :)

Am observat de multe ori ca, atunci cand vreuna din prietene isi facea prieten, incepea incet-incet sa se indeparteze de cercul ei de prieteni/prietene si sa se 'lipeasca' la cercul lui de prieteni, practica fiind ca intalnirile si iesirile intre prieteni urmand a se face exclusiv cu grupul lui.
In cazurile mai grave se intampla nu numai ca intalnirile sa devina din ce in ce mai rare, ci chiar banalele convorbirile telefonice sau virtuale sa aibe loc la intervale foarte lungi de timp...

Ma dispera femeile care isi tarasc dupa ele barbatii la cumparaturi. La cumparaturile lor, nu ale barbatilor. Mi-e si mila de ei. Ii vad cum stau intzepeniti in mijlocul magazinului, mutandu-si greutatea de pe un picior pe altul, ca un cocostarc lovit de soarta, cu o fata lunga, plictisita si obosita de atatea bluzitze si rochitze imbulinate. Si lovitura de gratzie vine cand ea il cheama disperata la cabina de proba sa il intrebe cum ii vine volanashul...Mda, se pare ca femeile au capacitatea asta extraordinara de a-si pierde nu numai prietenii, dar si simtul estetic o data ce se afla in cuplu. E musai nevoie sa obtina opinia lui (ca si cum el saracu' ar purta volanashele alea). Dupa lovitura de gratzie pot urma doua scenarii: 1) el se uita lung si critic, si incepe sa comenteze, ca un adevarat expert in materie care este; 2) el isi da genele peste cap, isi tuguie buzele si zice 'iubita, tie iti sta bine cu orice mami' (asta numai ca sa scape mai repede, bineinteles ;)
Sunt unele femei care duc simtul ridicolului si mai departe (parerea mea) atunci cand incep sa se imbrace la fel (am vazut de ex cupluri care isi cumpara si poarta geci la fel, sau incaltzari sport la fel, sau fulare la fel etc). Sau incep sa se imbrace asortat identic (ea cu bluza verde si fusta neagra - el cu camasa verde si pantaloni negrii).

Femeile mai ales au tendinta de a uita de ele insele si de viata lor atunci cand sunt in cuplu. Am vazut cazuri in care, in timp ce vorbesti cu ea la telefon, daca o suna pretenul in acelasi timp, incepe sa se agite si iti zice ca trebuie sa inchida, ca o suna iubirea vietii, si ca te suna ea mai incolo...

Pe net intalnesti tone de exemple de femei depersonalizate (depersonalizate si in viata reala, nu doar pe net, din pacate). Nu se mai identifica ca fiind ele insele, eventual cu numele lor, de ex "Alina". Nu. Ele se identifica prin prisma altora. De ex "mami a lu' bebe Luci" si isi pun inevitabil poza cu ala mik la profil. Sau isi fac adresa de email si de messenger la comun cu iubitii/sotii, sau isi imprumuta parolele de la adresele personale de email. Am intalnit chiar si "nevasta de bloger". Specia asta recent infiintzata chiar exista, are si blog, bineinteles ;)

Intotdeauna am suferit de o personalitate prea puternica. Asta mi-au reproshat-o toti barbatii din viata mea.
Ce sa fac, e o boala incurabila la mine...


p.s. Asta sunt :) alta mama nu mai face ;)

No comments: