Friday, December 5, 2008

Anamnesys

Termenul de 'anamneza' e definit in dictionar in functie de context:

1. în medicină are sensul de obţinere a datelor despre un bolnav cu privi­re ia apariţia şi evoluţia unei boli.

2. în psihologie şi pedagogie constituie o secvenţă a biografiei psihologice necesară stabilirii originii şi condiţiilor dezvoltării caracterului, sentimentelor etc.

3. în psihiatrie se utilizează pentru reconstituirea istoriei şi etiologiei unei psihopatii şi pentru stabilirea unor modalităţi terapeutice adecvate.

4. în sociologie permite cunoaşterea prin discuţie directă sau prin anchetă a evenimentelor semnificative din viaţa şi activitatea unui individ, ale unei familii, ale unui grup pentru înţelegerea stării şi comportării actuale şi pentru stabilirea unor direcţii de acţiune în viitor.

5. în filosofie desemnează reamintirea ideilor pe care sufletul le-ar fi contemplat într-o existenţă anterioară (teoria reminiscenţei la Platon).


M-am atasat de acest concept cand am citi "Republica" lui Platon, in anul doi de facultate.
Sau poate cunosteam deja acest concept dinainte de a citi pentru prima oara aceasta carte...si doar mi l-am reamintit...

Oricum ar fi, stiu ca teoria asta face parte integranta din viziunea mea asupra vietii, a oamenilor, a lumii in general...Cred in continuare ca fiecare om are in el potentialul de a deveni mai bun, mai intelept, mai iertator, mai intelegator, mai sincer cu el insusi si cu ceilalti...


No comments: