Friday, April 17, 2009

Lectie de respect (1)

De la o doamna respectabila.

Azi am trecut pe la biserica.
M-am dus sa iau cateva lumanari si am surprins urmatoarea discutie intre o doamna in varsta si doamna care vindea:
- Vanzatoarea, putin buimaca: "sigur nu v-am dat restul deja?"
- Doamna, pe un ton calm si firesc: "nu, nu mi l-ati dat. i-ati dat restul domnului."
Si face un gest discret cu mana spre dreapta.
Eu eram in spatele dansei. Ma uit instinctiv in dreapta: nici un domn. Ma uit in stanga: la fel. Ma uit iar in dreapta: acelasi puradel de 5 ani de adineauri, zdranganind niste marunt intr-o mana si tinand o lumanare in cealalta.

Domnul despre care vobise acea doamna era de fapt copilul de tzigan. Copil care pentru ea era la fel de important si respectabil ca oricare dintre noi. Sau poate chiar mai important...


"Lasati copii sa vina la mine, caci a unora ca acestia este imparatia Domnului."

No comments: