Thursday, April 2, 2009

(in)CREDE(re)

Ce inseamna sa ai incredere ?
Adica sa ai incredere in cineva, de ex, sau, sa ai incredere ca ceva (ceva pt care tu lupti sau speri) se va indeplini ?
Se spune ca increderea se castiga greu si se pierde usor.
Am observat ca la mine de obicei chestia asta functioneaza oarecum un pik invers: am tendinta de a oferi increderea mea ushor, chiar de la inceput, si apoi de a mi-o pierde in timp, tarziu (sau poate niciodata?).
Pentru ca, cel putin pentru mine, increderea e ceva ce ofer eu, a priori, adica inainte de a avea o dovada palpabila si concreta. Daca as avea incredere a posteriori, adica dupa ce s-a intamplat ceva, atunci nu ar mai fi incredere. Ar fi pur si simplu o constatare a faptelor.

Ce inseamna sa ai credinta ?
Sa spunem de ex. ca cineva (mai mult sau mai putin cunoscut, mai mult sau mai putin drag) se imbolnaveste. Si tu te rogi din toata inima pentru ca acea persoana sa se vindece, dar, in final, moare. Am observat ca in astfel de cazuri exista doua tendinte: daca ai avut doar incredere, e foarte posibil ca in urma acestei experiente triste sa iti pierzi increderea pe viitor. Sa iti pierzi increderea in tine si in ceilalti (chiar si in Dumnezeu).
Dar daca a fost mai mult decat incredere, daca a fost credinta, gasesti forta de a merge mai departe, cu lectia de viata invatata (lectie ce presupune compasiune, generozitate, solidaritate, pretuirea darurilor pe care le-am primit de la viata, pretuirea prietenilor si a celor dragi...si nu numai)

2 comments:

Anonymous said...

"Ar fi pur si simplu o constatare a faptelor."
Hmm, buna perspectiva. Totodata insa increderea tine si de simturile tale, si cat de mult simti ca te poti arunca. O incredere confirmata sau infirmata e tot incredere atata timp cat ai dat`o voluntar...

maryanna said...

well...si la mine functioneaza cam tot asa. Le acord incredere oamenilor ca fiind de buna "credinta" pana la proba contrarie..
Poate gresim, poate ca nu dar daca nu acorzi oamenilor "credit" nu-ti vor putea demonsta niciodata ce sunt cu adevarat;)